Informatiile acestui spatiu sunt gratuite. Observatii si sugestii pot fi trimise pe adresa de contact sau pe forum.

     Scheme logice

Rezolvarea oricarei probleme implica dezvoltarea unul anumit algoritm, prin intermediul caruia sa putem dezvolta o solutie. Reprezentarea grafica a fiecarui pas elaborat in alcatuirea solutiei reprezinta schema logica asociata algoritmului de rezolvare a problemei date.

Elementele grafice componente ale unei scheme logice se numesc blocuri.Orice schema logica poate avea in componenta sa urmatoarele blocuri:

Bloc Reprezentare grafica Observatii
Blocul de START Inceputul schemei logice.
Blocul de STOP Sfarsitul schemei logice.
Blocul de citire
Se citeste o valoare de la tastatura si se stocheaza in variabila.
Blocul de scriere
Valoarea stocata in varibila este afisata pe ecran. In afara valorilor variabilelor, se mai pot face si afisari de mesaje/text.
Blocul de calcul/atribuire Se evaluaeaza expresia si rezultatul se stocheaza in variabila.
Blocul de decizie Se evalueaza conditia.
Daca conditia este indeplinita (1), se executa instructiunea 1.
Daca conditia nu este indeplinita (0), se executa instructiunea 2.

Important:

  • Orice schema logica are un sigur bloc de start si un singur bloc de stop.
  • Pe oricare ramura a schemei logice ar merge executia algoritmului, trebuie sa se ajunga la acelasi bloc de stop.

Folosind elementele grafice de mai sus, se pot realiza scheme logice pentru orice problema.

Exemplu

Sa se realizeze schema logica pentru algoritmul care rezolva urmatoarea problema: Se citesc 2 numere de la tastatura. Sa se calculeze diferenta celor doua numere in cazul in care primul numar este mai mare decat al doilea, respectiv suma celor doua numere, in caz contrar.